... לחלוטין, ולכן החישובים המדעיים לא באמת מוכיחים שהעולם נברא ברגע נתון. מדוע מי ברא את
אלוהים היא שאלה בעייתית? כאשר אנשים דתיים אומרים
שאלוהים ברא את העולם, הם בעצם טוענים
שאלוהים היה קיים מאז ומתמיד. אך אליעד מצביע על כך שאותו היגיון בדיוק אפשר להחיל על העולם עצמו - אולי העולם עצמו היה קיים מאז ומתמיד ללא התחלה וללא סוף? אם ניתן לומר
שאלוהים תמיד היה קיים, מדוע לא לומר שהעולם תמיד היה קיים? במילים אחרות, התשובה
אלוהים ברא את העולם אינה מספקת פתרון אמיתי לשאלת הבריאה, אלא רק מזיזה את הבעיה שלב אחד אחורה - מי ברא את
אלוהים עצמו? מה המשמעות האמיתית של מרחב המקום והזמן? אליעד כהן מסביר כי יש להבדיל בין דברים מוגבלים בתוך המציאות, כמו כוס ... שאותו האדם ניסה להגביל. לפיכך, גם הזמן הוא אינסופי ואינו יכול להיווצר או להיעלם. האם
אלוהים יכול להיות מחוץ למקום ולזמן? אליעד מסביר שאם נטען
שאלוהים יצר את המקום והזמן, נגיע לסתירה. אם
אלוהים יצר את העולם, הרי שהיה לפני ואחרי הבריאה, מה שאומר
שאלוהים עצמו כפוף לזמן. אם הוא כפוף לזמן, הוא אינו כל - יכול או בלתי מוגבל, אלא נמצא בתוך מסגרת המקום והזמן, ולכן
אלוהים כזה אינו יכול להיות ההסבר לבריאת העולם. יתרה מכך, אם
אלוהים נמצא בתוך מרחב גדול יותר שמכיל אותו ואת העולם, אז השאלה מי ברא את העולם חוזרת שוב באותו מרחב גדול יותר. זה אומר
שאלוהים אינו פותר את הבעיה אלא רק מעביר אותה לשלב אחר. מדוע השאלה מי ברא את העולם היא חסרת משמעות? אליעד כהן מסכם כי השאלה מי ... אינה נכונה. הנחת היסוד שהמקום והזמן התחילו להיווצר היא שקרית, ולכן כל ניסיון לחפש את
הבורא של העולם הוא ניסיון מיותר שמבוסס על אמונה ולא על הוכחה. האמת הפשוטה היא שהמקום והזמן תמיד היו קיימים, ולכן אין משמעות ... העולם? האם העולם תמיד היה קיים? מה היה לפני המפץ הגדול? האם אפשר להוכיח שהיקום נברא? האם
אלוהים כפוף לזמן? האם המרחב אינסופי? האם הזמן הוא אינסופי? ...