אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה בורא ✔אלוהים - חלק 15 - רצון לקבל / רצון להשפיע, אצל הבורא / נבראים?! ✔ טיעון: לבורא (אלוהים) יש אך ורק "רצון להשפיע" לנברא יש...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






ייעוץ + טיפול גם בנושאים:
אלוהים, האם יש אלוהים, האם אין אלוהים, מיהו אלוהים, בורא, למה לכפור באלוהים, הדרכה אישית, אלוהים בפילוסופיה, הוכחה למה אלוהים לא קיים, מי יצר את הבורא, טענות לקיומו של אלוהים, מי ברא את אלוהים, אלוהים כל יודע, טענות להעדר מציאות הבורא, לראות את אלוהים, שאין אלוהים, הוכחות למה אלוהים לא קיים, אימון עסקי, אלוהים הוכחה שאין, אלוהים הוכחות לכך שיש, למה אלוהים ברא אנשים רשעים, ראיות שאלוהים לא קיים, טיעונים שאלוהים קיים, אלוהים היכן אתה, הוכחה לכך שאין בורא לעולם, הוכחות שאין בורא לעולם, אבן שאלוהים לא יכול להרים אותה, לדרוש אלוהים, חלום על אלוהים, אלוהים טוב ומטיב, בורא עולם הוכחה לכך שאין, ראיות למציאות הבורא, פילוסופיה על אלוהים, פסיכולוגיה על אלוהים, בורא עולם הוכחה לכך שיש, המחשבה של אלוהים, האם אלוהים לא קיים, ייעוץ אישי, אלוהים ישמור, איך נוצר אלוהים, יועץ אישי,
☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨אלוהים - חלק 15 - רצון לקבל / רצון להשפיע, אצל הבורא / נבראים?!
טיעון:

לבורא (אלוהים) יש אך ורק "רצון להשפיע"

לנברא יש גם "רצון להשפיע" + "רצון לקבל"

האושר הוא כאשר האדם הנברא הופך את ה"רצון שלו לקבל" ל"רצון להשפיע".

אז נוצרת השתוות עם הבורא = גאולה אישית.

סוף טיעון.

הפרכה:

גם לבורא יש רצון לקבל.

הוכחה: בריאת העולם.

מאחר שהבורא רצה לברוא את העולם, הרי שבריאת העולם נתנה לבורא נחת רוח ומילוי רצון. וא"כ גם לבורא יש רצון לקבל.

אם לא היה לבורא רצון לקבל, הרי שהוא לא היה בעל רצון כלשהו וממילא הוא לא היה בורא את הבריאה.

נחדד: אין רצון להשפיע ללא רצון לקבל!

כל רצון ולא משנה כיצד הוא יוגדר, הרי שהוא נובע בראש ובראשונה מרצון לקבל.

רצון = חיסרון = תחושת חסר אישית = רצון לקבל סיפוק על ידי מילוי הרצון.

הביטוי "רצון להשפיע", הוא ביטוי מוטעה שמורכב מ - 2 רבדים שונים.

רצון + להשפיע.

רצון = מבטא את החסר / את הרצון לשלמות / את הרצון להגיע לסיפוק / דהיינו, הרצון לקבל.

להשפיע = הצורה הגשמית / מעשית של הרצון לקבל.

ז"א ההשפעה היא הפעולה / היא ההגדרה של הרצון, דהיינו, הרצון הוא להשפיע / לאכול / לאהוב / לדבר וכיו"ב.

רצון להשפיע פירושו צורה כלשהי של רצון = צורה כלשהי של חסר כלשהו.

אך בכל מקרה, הרצון עצמו הוא תמיד לקבל.

לא משנה כיצד נסתכל על הדבר, רצון מעצם הגדרתו משמעותו היא לקבל, דהיינו, רצון לקבל.

התכלית של הגשמת רצון באשר הוא היא "לקבל", גם אם מדובר ברצון להשפיע.

ה"להשפיע" רק מגדיר את הרצון. במקום רצון לאכול / לשמוח / להיות מאושר, במקום זאת הוגדר "רצון להשפיע". אך זה אינו משנה את מהות הרצון הבסיסית, שהיא מבטאת חסר ורצון לקבל סיפוק כלשהו משינוי מציאות כלשהי.

שאלה:

כיצד ניתן לומר כי לבורא יש רצון לקבל, הרי הנברא לעולם אינו יכול לתת דבר לבורא, משום שהבורא הוא בעצם זה שנותן לעצמו את הדבר באמצעות הנברא. וא"כ כיצד ניתן לומר שיש לבורא רצון לקבל מהנברא?

קיימות מספר תשובות אפשריות:

1 - גם אם נאמר כי הבורא אינו יכול לקבל הטבה מהנברא, הרי שעדיין זה לא מונע ממנו להיות בעל רצון לקבל.

קיימת האפשרות כי הרצון לקבל של הבורא, אכן אינו מתמלא לעולם משום שהוא אינו יכול לקבל הטבה מהנבראים, אך זה לא מונע אותו להיות בעל רצון לקבל.

נחדד: זה שהבורא אינו יכול למלא את רצונו, זה לא אומר שאין לו רצון כזה.

2 - נכון יותר לומר כי הרצון לקבל של הבורא הוא אינו מהנבראים עצמם, אלא מתהליך הבריאה עצמה.

ז"א יש לשים לב לכך שההוכחה לכך שלבורא יש רצון לקבל, נובעת מכך שהוא ברא את הבריאה ולאו דווקא ממשהו כלשהו שקשור לנבראים (כגון דת / תורה / יהדות / מצוות וכיו"ב).

מעשה הבריאה עצמו הוא עצמו מבטא רצון לקבל, מאחר שכל רצון הוא מבטא חסר ורצון לקבל.

גם אם הרצון לקבל בא לידי ביטוי ברצון להשפיע, עדיין זהו רצון לקבל.

3 - בנוסף יש לשים לב לכך, כי לפי הלוגיקה שהבורא אינו יכול לקבל הטבה מאת הנבראים, כי בכל מקרה הוא זה שצריך לתת את ההטבה לעצמו באמצעותם, הרי שזה עצמו גם שולל את הרעיון של "הרצון להשפיע".

משום שגם על הרצון להשפיע אפשר לומר שהוא אינו אפשרי, מאחר שהנבראים הם אינם ישות עצמאית, אלא הם לא יותר מאשר בובות על חוט וכיו"ב, וממילא אין משמעות אמיתית לישותם, וממילא לא ממש ניתן להשפיע ולתת להם הטבה כלשהי.

וכמובן שקיימת גם בעיה חמורה יותר, והיא שהרצון להשפיע יוצר את ההכרח שהבורא יגרום לנברא להרגיש חסר ורע כלשהו, כדי שהוא יוכל להשפיע לו הטבה. וזה כמובן דבר אבסורדי שהוא חסר משמעות לחלוטין.

הדבר דומה לראובן שפוצע את חברו שמעון, כדי שהוא ראובן יהיה מסוגל להציל חברו שמעון ולעזור לו.

כמובן שרצון להשפיע כזה הוא מטופש לחלוטין ואין כאן שום רצון להשפיע אמיתי, משום שכדי להשפיע הבורא ראשית כל צריך לברוא נברא עם חסר כלשהו, כדי שהוא יוכל להשפיע לו.

כך שמצד האמת כל הרעיון של הרצון להשפיע הוא מטופש, כי מצד אחד הבורא גורם לאדם לסבול ומצד שני הוא כביכול מרחם עליו ומספק לו הטבה כלשהי. זאת כמובן שטות מוחלטת.

ובכל מקרה כנ"ל, כל טיעון שגורם לכך שהבורא אינו יכול לקבל הטבה מהנברא, הרי שהוא גם יכול לשמש לכך שהבורא אינו יכול להיטיב לנברא.

לסיכום: תהליך הבריאה על ידי הבורא, מבטא רצון כלשהו של הבורא, שהוא לעולם יהיה רצון לקבל הטבה כלשהי בעת מילוי הרצון, גם אם ההטבה אינה מגיעה ישירות מהנברא.

הערה נוספת:

גם הלוגיקה כי התכלית היא להגיע להשתוות צורה עם הבורא, גם היא אינה נכונה.

יתכן כי אדרבה, התכלית היא לבטל את הרצון להשפיע ולהישאר רק עם הרצון לקבל.

ראה בהרחבה כאן: מהי תכלית הבריאה ?.

הערה נוספת:

קיימת גם האפשרות להגדיר כל רצון כרצון להשפיע. ז"א אין דרך להוכיח כי לאדם קיים רצון להשפיע.

אם רוצים, אפשרי להגדיר ולהוכיח כי הרצון של האדם הוא אך ורק להשפיע וכי אין לאדם רצון לקבל.

ז"א אם אפשר לומר כי לבורא אין רצון לקבל, הרי שגם אין דרך להוכיח כי לאדם יש רצון לקבל.

יותר מכך:

אפשר גם לומר בדיוק את ההפך והוא:

כי לבורא יש רצון לקבל בלבד, כי הוא אינו יכול לתת לאף אחד שום דבר באמת, כי הכל זה הוא, וגם כדי לתת הוא צריך לברוא חסר, וזו כמובן אינה נתינה כנ"ל. וא"כ לבורא יש רק רצון לקבל, גם אם הוא אינו מסוגל למלא את רצונו.

אך לנברא יש גם רצון להשפיע, משום שהנברא מסוגל להשפיע הטבה באמת, כי הוא הרי נפרד ממהותו של מקבל ההטבה. ובנוסף, האדם גם אינו יוצר את החסר אצל חברו, אלא רק משפיע הטבה.

כך שרק אצל הנברא קיימת האפשרות להיטיב הטבה באמת. כי:

1 - מקבל ההטבה נפרד ממנו והוא אינו הוא עצמו, דהיינו, ההטבה היא אמיתית ואינה עצמית.

2 - נותן ההטבה אינו אחראי לחסר ולרע של מקבל ההטבה, אלא הוא מיטיב עמו בלבד, דהיינו, הטבה שלמה.

ואפשר גם להמשיך ולומר, כי שורש הרע נובע דווקא מ"הרצון להיטיב". ועל האדם להגיע להשתוות צורה אל מול הבורא, ולהמיר את הרצון שלו להיטיב לרצון שלו לקבל, דהיינו, להגדיל את האגו העצמי שלו, כדי שכך הוא יוכל יותר לקבל הטבה מתמדת כמו הבורא.

ונקודה נוספת:

גם אם האדם ממיר את הרצון שלו לקבל לרצון שלו להשפיע, הרי שגם זה עצמו נובע מהרצון לקבל של האדם.

דהיינו, האדם רוצה לקבל הטבה מהבורא, ולכן הוא מבטל את הרצון העצמי שלו, או נכון יותר לומר מדחיק את הרצון שלו לקבל והופך אותו כאילו לרצון להשפיע. אך זו בסך הכל מרמה עצמית.

כי אם לא היה לאדם רצון לקבל הטבה כלשהי, הרי שהוא גם לא היה רוצה להשפיע. כי כל פעולה שורשה ברצון כלשהו...

ובנוסף, אם לא יישאר אצל האדם הרצון לקבל, כיצד יוכל הבורא לתת לנברא את ההטבה וכולי.
בורא ראשון שאינו נברא, מי ברא את אלוהים? האם יש בורא ראשון? מי ברא את העולם? האם הבורא נברא?
בורא ראשון שאינו נברא, מי ברא את אלוהים? האם יש בורא ראשון? מי ברא את העולם? האם הבורא נברא? האם חייב להיות בורא ראשון שאינו נברא? אליעד כהן מתייחס לשאלה האם חייב להיות בורא ראשון, ומנתח בצורה מפורטת את הטענה שיש בורא ראשון שאינו נברא. הטענה הזאת נפוצה בעיקר בעולם הדתי, שלפיו אלוהים הוא הבורא הראשון והוא תמיד היה קיים. הטיעון השכיח הוא שלכל דבר בעולם יש בורא, ולכן חייב להיות משהו ראשון שלא נברא, אחרת היינו מגיעים למצב של אינסוף בוראים ונבראים, ללא התחלה ברורה. האם הטענה שיש בורא ראשון מחויבת המציאות? אליעד כהן מדגיש שהטענה הדתית האומרת שצריך שיהיה בורא ראשון, כי אחרת תהיה שרשרת אינסופית של בוראים ונבראים, היא טענה בעייתית ומטופשת בעיניו. הוא מסביר זאת כך: אם נאמר שלכל דבר יש בורא, ואם לבורא עצמו חייב להיות בורא אחר, אז למעשה נוצרת שרשרת של נבראים. לפי הטענה הדתית, חייב להיות סיום לשרשרת הזאת, משהו שאינו נברא, שאינו חלק מהשרשרת, כדי לעצור את האינסופיות של הבוראים והנבראים. אולם, לדעת אליעד, זו טענה חלשה מאוד מבחינה לוגית. ההסבר לכך הוא פשוט: עצם העובדה שלכל דבר יש בורא , לא בהכרח אומרת שהבורא הראשון צריך להיות שונה במהותו מהנבראים. ניתן לומר שכל אחד הוא גם בורא וגם נברא בו זמנית. אליעד נותן דוגמה מעשית וברורה: נניח שיש לפנינו שולחן העשוי מעץ. נשאל מי ברא את השולחן? התשובה תהיה הנגר. אך האם הנגר הוא בורא בלבד? ברור שלא. הנגר עצמו גם הוא נברא, הוריו הולידו אותו, והוא נוצר מתוך תהליכים שונים. לכן, הנגר הוא בורא ונברא בו זמנית. האם ייתכן שבורא הוא גם נברא? אליעד כהן מסביר שזה לחלוטין אפשרי שמישהו יהיה גם בורא וגם נברא בו זמנית. הוא חוזר לדוגמת השולחן והנגר ומסביר שכמו שהנגר הוא גם בורא של השולחן וגם נברא, כך גם הישות שאנחנו מכנים אלוהים או הבורא יכולה להיות בעצמה נבראת. אין סתירה לוגית בכך שהבורא הוא עצמו גם נברא וגם בורא, ולכן הטיעון הדתי שאומר חייב להיות בורא ראשון שלא נברא הוא חסר בסיס אמיתי. למה אנשים מתקשים להבין שהבורא יכול להיות גם נברא? אליעד כהן מסביר שהקושי של אנשים להבין את הרעיון של בורא שהוא גם נברא, נובע מחוסר ההבנה של האפשרות של מצב מורכב שכזה. אנשים חושבים שאם משהו הוא
אלוהים הוכחות, מי ברא את העולם - חלק 9 - אולי גם לבורא יש בורא אחר? יש אלוהים, אין אלוהים, מי ברא את אלוהים, הוכחות שאלוהים קיים, לחזור בתשובה
... הוכחות, מי ברא את העולם - חלק 9 - אולי גם לבורא יש בורא אחר? יש אלוהים, אין אלוהים, מי ... אלוהים? האם איך נברא העולם? מי ברא את העולם? מי ברא את אלוהים הבורא? בריאת העולם אלוהים ועוד. טיעון: קיים בורא ראשון, קיימת סיבה ראשונה, קיים מגביל ראשון וכולי. שאלה: אולי לכל בורא יש בורא אחר עד אין סוף, לכל סיבה יש סיבה ... המוח האנושי אינו תופס את האין סוף, ועל כן לא יתכן כי קיימים בוראים עד אין סוף וכולי. ולכן, על כורחך לומר כי קיימת נקודת התחלה שהיא הבורא הראשון שקיומו נצחי ושאין לו בורא אחר וכולי. סוף טיעון. הערה: קיומה של נקודת התחלה, מפר את הכלל כי לכל דבר יש בורא . ואכ ההוכחה לקיומו של בורא אלוהים, ממילא מתבטלת (ראה בהרחבה: כאן וגם כאן). הפרכה: הטיעון לכך שיש בורא ראשון, נשען על מגבלת השכל האנושי ... לא קיימת סיבה ראשונה, כי לכל סיבה יש מסובב נוסף ולכל בורא יש בורא נוסף עד אין סוף. זא אי יכולתו של ... להיות אין סופית. הפרכה נוספת: כדי להפריך את ההוכחה לכך שיש בורא ראשון, לשם כך יש להבין את מהות ... שלנו זה אומר, כי קיימת יכולת תפיסה אנושית להבין כי אפשרי שלכל בורא יש בורא אחר עד אין סוף. וניתן מספר ... להבין כי קיים האין סוף. זה שאין אפשרות לתפוס בתוך המחשבה את הבורא הראשון בנקודת האין סוף, זה לא סותר את זה שיתכן כי קיים בורא לכל בורא עד אין סוף. ולכן לא ניתן להוכיח כי קיימת סיבה ראשונה בורא ראשון וכולי, דהיינו, אם נאמר כי לכל נברא יש בורא וכולי, הרי אפשרי הדבר כי גם לאלוהים יש בורא אחר וכולי. הערה נוספת: בסופו של ... הרי שגם אז מייחסים לה תכונה של אין סוף. כך שבכל מקרה הגדרת בורא ראשון, לא מעלימה את האין סוף. הסבר: הרעיון כי הבורא הראשון הוא נצחי, משתמש בעצם באין סוף, כי נצחיות = אין סוף. ולכן שימוש בבורא ראשון, לא פותר את מגבלת התפיסה ...
אלוהים הוכחות, מי ברא את העולם - חלק 10 - הוכחה לכך ש*אין* בורא ראשון יחיד! יש אלוהים, אין אלוהים, מי ברא את אלוהים, הוכחות שאלוהים קיים, לחזור בתשובה
... הוכחות, מי ברא את העולם - חלק 10 - הוכחה לכך שאין בורא ראשון יחיד! יש אלוהים, אין אלוהים, מי ברא את אלוהים, הוכחות שאלוהים קיים, לחזור בתשובה האם יש אלוהים? האם איך נברא העולם? מי ברא את העולם? מי ברא את אלוהים הבורא? בריאת העולם אלוהים ועוד. הוכחה לכך שאין בורא ראשון, אלא או שלכל נברא יש בורא עד אין סוף, או שלא לכל נברא יש בורא. נסביר: אין אפשרות לומר כי קיים בורא ראשון. מדוע? נניח שיש בורא ראשון. נשאל: האם הבורא היה מוכרח לברוא את הבריאה? אם נשיב שכן, אז מכך נסיק כי בוודאי היה מישהו משהו אחר שקדם לו ושהכריח אותו לברוא את הבריאה. אם נשיב שלא, דהיינו, הבורא לא היה מוכרח לברוא את הבריאה, אז נשאל: אם ... לה. דהיינו, הוא היה יכול לבחור שלא לברוא את הבריאה, אך הוא ברא את הבריאה בלי סיבה, רק כי ככה הוא רצה. אז נמשיך לשאול: ומי ברא את הרצון של הבורא עצמו? האם הבורא היה מוכרח לעשות את הרצון של עצמו? ולכן, על כורחך לומר שהרצון שלו קדם לו נוצר ביחד איתו על ידי משהו אחר, דהיינו, בורא אחר. וננסה להתחמק: אלוהים ברא את הרצון של עצמו לבחור לברוא את העולם. ונמשיך לשאול: האם אלוהים רצה לברוא את הרצון של עצמו? האם הייתה לו סיבה לכך? האם מישהו הכריח אותו? האם הרצון של הבורא נברא בצורה אקראית? או אולי הרצון של הבורא נברא מעצמו? בכל מקרה, בשורה התחתונה, מכך שהבורא ברא את הבריאה, ניתן להבין כי משהו כלשהו הכריח אותו לעשות זאת, בין אם זה הרצון האישי שלו, ובין אם זה כוח אחר כלשהו. כך שבוודאי שקיים בורא לכל בורא עד אין סוף... נחדד עניין חשוב: ניסיון ... הראשון. הניסיון להסביר את בריאת העולם, על ידי זה שאלוהים ברא את הסיבה עצמה לבריאת העולם, בסך הכל מעבירה את השאלה צעד אחד אחורה, שהיא: מדוע הבורא בחר לברוא את הסיבה הראשונה עצמה. זא שינוי ... והוא בעצמו נברא וכולי. ואם לא, אז מדוע הוא עשה זאת? האם זה קרה מעצמו? או אולי בצורה אקראית? בין כך ובין כך, בכל מקרה לא ניתן לומר כי קיים בורא ראשון שאין מוגבל ושבכל זאת עשה פעולה כלשהי. ברגע שמייחסים פעולה לבורא הראשון, הרי שמגבילים אותו על ידי רצון סיבה זמן (ראה: כאן) וכולי. ולכן, או שלכל בורא יש בורא אחר עד אין סוף, או שלא ואז ממילא גם אין הכרח כי יש בורא לעולם. ...
האם ואיך אפשר להוכיח שאלוהים *לא* קיים?
... ישות כלשהי שהיא אינה היקום עולם שלנו. איך מנסים להוכיח שיש אלוהים? תשובה: באמצעות טיעונים לוגיים כלשהם. כפי שכבר ביארתי בהרחבה (כאן), בכל טיעון לוגי שמנסה להוכיח שיש בורא לעולם דהיינו, אלוהים, בכל טיעון כזה ובאותה הצורה בדיוק אפשר גם להוכיח שמישהו ברא את אלוהים, דהיינו, בעצם להוכיח שאין אלוהים. נמצא אם כן, כי כל הוכחה לקיומו של בורא לעולם, מוכיחה בעצם פעם אחרי פעם שאין בורא לעולם. כל טיעון שמנסה להוכיח שלעולם יש בורא, מוכיח גם כי לבורא יש בורא, דהיינו, מוכיח כי בעצם אין משמעות לבורא. לסיכום: איך אפשר להוכיח שאין אלוהים? תשובה: באמצעות הניסיון להוכיח שיש. כל ניסיון להוכיח שיש, מוכיח באותה המידה שאין. נשאל: אז מדוע אנשים מוכיחים שיש בורא לעולם ולא רואים את הסתירה הפנימית שיש בדבריהם? נשיב: את זה צריך לשאול את אלוהים... שאלה: האם לא אפשרי לעשות חלוקה בין המימד שלנו לבין מימדים אחרים? דהיינו, לכאורה אפשר תמיד לומר כי למרות שלעולם שלנו יש בורא, הרי שהבורא עצמו שייך למימד אחר ולכן הוא אינו צריך בורא. ואכ לא ניתן להוכיח כי גם לבורא יש בורא, למרות שניתן להוכיח כי לעולם שלנו יש בורא. ונחדד: אלוהים הוא אינו לוגי, והוא מוגדר כישות שאינה לוגית. וממילא לא חלות עליו ההוכחות הלוגיות שהוכיחו את קיומו הוא. תשובה: יש כאן 3 נקודות חשובות שצריך לשים אליהן לב. 1 - ... ששייכת למימד אחר, ועליו לא חלים חוקי הלוגיקה, בדיוק כפי שעושים לגבי אלוהים. כך שאם נתחיל לעשות הפרדות בין מימדים שונים וכיוב, הרי שזה עצמו מוכיח לדוגמה כי הכלל שלכל בורא יש בורא וכיוב, הוא עצמו שגוי, כי הרי במימדים אחרים לא לכל בורא יש בורא. ואכ אולי גם היקום עצמו שייך למימד אחר, ואולי גם בתוך המימד שלנו לא לכל בורא יש בורא , כי הרי אנחנו לבסוף מסכימים שלכלל שלכל בורא יש בורא, יש גם יוצא מן הכלל. 3 - ברגע שמסכימים על כך כי קיימת ישות שאינה לוגית, הרי שזה עצמו שומט את הקרקע מתחת לטיעון לוגי כלשהו, וממילא אין הוכחה לכך שקיימת הישות שאינה לוגית. לא ... הניסיון לעשות הפרדה בין אלוהים לבין העולם, נכשל מ 3 סיבות. 1 - ברגע שמקשרים את אלוהים לעולם וללוגיקה, הרי שמחילים עליו את חוקי הלוגיקה ואת כל ההוכחות לכך שגם לו יש בורא. 2 - ההפרדה הלוגית בין הבורא לבין העולם, מאפשרת לעשות הפרדה גם בין היקום כולו לבין שאר הפרטים שבתוכו, וממילא לחסל את הצורך באלוהים חיצוני לעולם. ההפרדה בין היקום לבין הפרטים שבתוכו, תהיה או על ידי הגדרת היקום כישות שאינה לוגית. או שהיא תהיה על ידי זה שנטען שהכלל שלכל בורא יש בורא, יש לו גם יוצא מן הכלל. כי הרי במימדים אחרים יש יוצא מן הכלל. ואכ גם אם היקום שייך למימד שלנו, הרי שאולי הוא יוצא מן הכלל. 3 - ברגע שמאפשרים את קיומה של ישות שאינה לוגית, ...
האם הבריאה מעידה על בורא חכם, אין סופי וטוב - או אולי להפך?
... הבריאה מעידה על בורא חכם, אין סופי וטוב - או אולי להפך? טיעון: העולם וכל מה שבו בנוי בצורה מתוחכמת ומופלאה... לדוגמה: גוף האדם. כל חלק וחלק בגוף האדם מורכב ומופלא וכולי... שאלה: האם יתכן שבריאה ויצירה ככ מופלאה נוצרה במקרה? תשובה: העולם המתוחכם מעיד על בורא חכם. אלוהים הוא בורא כל יכול וחכם, ולכן הוא ברא עולם ככ מופלא ומתוחכם וכולי... סוף טיעון. הפרכה: העולם הוא לחלוטין אינו בריאה מופלאה. ואדרבה, רמת התחכום הנמוכה והירודה של העולם, מעידה או על בורא שאינו חכם, או על בורא שיכולותיו מוגבלות, דהיינו, בורא שאינו כל יכול. הסבר: מוצר טוב מעיד על יצרן טוב. אם אנחנו נתקלים במוצר גרוע, הרי שקיימות מספר אפשרויות לגבי היצרן: 1 - היצרן לא חכם. 2 - יכולותיו של היצרן ... וכיוב. באותה הדרך ניתן לקחת כל דבר בעולם ולהראות עד כמה הוא רחוק משלמות, ועד כמה הוא מלא פגמים וחסרונות. ועוד יותר בקצרה: אילו הבורא היה כל יכול + חכם + טוב, הרי שהוא היה בורא את העולם מושלם באופן מיידי ללא שום רע. מכך שקיים בעולם סוג כלשהו של רע, ולא אך ורק טוב תמיד, הרי שלפחות אחת מהאפשרויות הבאות נכונה: 1 - הבורא מוגבל ביכולתו 2 - הבורא אינו חכם 3 - הבורא רע 4 - אין בורא 5 - איננו מבינים את הבורא טיעון נגדי (הרחבת האפשרות של אי הבנת הבורא) : אלוהים הוא חכם בשלמות + כל יכול בשלמות, אך איננו מבינים את החוכמה שלו. אך בוודאי כי קיימות סיבות טובות מדוע קיימים גם דברים שנראים כרחוקים משלמות. תגובה: ניתן לקבל טענה זו. אך בכל מקרה לא ניתן לומר כי הבריאה מעידה על בורא חכם במיוחד שיכולותיו אינן מוגבלות. כי מבחינת השכל של האדם, העולם בנוי בצורה מאוד גרועה ופרימיטיבית... ...
טיעון השען, לכל נברא יש בורא, האם העולם נוצר מעצמו? איך נוצר העולם? תכנון תבוני, בריאה יש מאין, הטיעון הטלאולוגי, הוכחות לקיום הבורא, האם יש אלוהים? מי ברא את העולם? האם יש אלוהים? הוכחות שיש אלוהים, האם העולם נוצר מעצמו?
טיעון השען, לכל נברא יש בורא, האם העולם נוצר מעצמו? איך נוצר העולם? תכנון תבוני, בריאה יש מאין, הטיעון הטלאולוגי, הוכחות לקיום הבורא, האם יש אלוהים? מי ברא את העולם? האם יש אלוהים? הוכחות שיש אלוהים, האם העולם נוצר מעצמו?
... השען, לכל נברא יש בורא, האם העולם נוצר מעצמו? איך נוצר העולם? תכנון תבוני, בריאה יש מאין, הטיעון הטלאולוגי, הוכחות לקיום הבורא, האם יש אלוהים? מי ברא את העולם? האם יש אלוהים? הוכחות שיש אלוהים, האם העולם נוצר מעצמו? מהו טיעון השען וכיצד הוא משמש כהוכחה לקיום בורא לעולם? טיעון השען הוא טיעון פילוסופי שמנסה להוכיח את קיומו של בורא לעולם באמצעות אנלוגיה. עיקרו הוא שלעולם המורכב והמסודר, כמו שעון, לא יכול להיות נוצר מעצמו. כל שעון, שמורכב ממספר חלקים ומיוצר כדי להפעיל מערכת ... אם אין אפשרות לשעון להיווצר מעצמו, כך גם העולם לא יכול להיווצר במקרה, אלא יש צורך בבורא שתכנן ויצר אותו. האם העולם יכול היה להיווצר מעצמו? הטיעון גורס כי עולם מורכב לא יכול להיווצר מעצמו. אם לא ראינו שעון שנוצר מעצמו, אז באופן דומה, ... היא שהוא גורס שצריך להיות יוצר לכל דבר, אך לא מציע תשובה ברורה על השאלה מהו מקורו של הבורא עצמו. אם לכל דבר יש יוצר, אז מי יצר את הבורא? טיעון זה מתעלם מהאפשרות שהיקום קיים תמיד, ללא התחלה. אם העולם יכול להיות נצחי, מדוע לא גם הבורא? הבעיה בטיעון השען הבעיה בטיעון טמונה בהשוואה בין יצירות מעשה ידי אדם, כמו שעון, לבין היקום. בעולם הטבע, לא תמיד יש צורך ביוצר מודע, וייתכן כי ... בהדרגה הם אלו שיוצרים את מה שאנו רואים כיום. בנוסף, אפשרות של יש נצחי - שהיקום והבורא תמיד היו קיימים - לא נלקחת בחשבון בטיעון השען. האם ההיגיון מחייב שהעולם נברא? ההיגיון, שמבוסס על עקרון של סיבה ותוצאה, לא בהכרח מחייב שהעולם נברא על ידי בורא. היגיון זה עשוי להתבסס על הנחות מוקדמות. ייתכן כי המציאות מורכבת יותר ממה שהשכל האנושי מסוגל לתפוס, והסבר מדעי יכול להציע תהליכים נוספים ... תבוני מול אבולוציה יש מאין - האם זה אפשרי? מהו טיעון השען וכיצד הוא משמש כהוכחה לקיום בורא לעולם? טיעון השען הוא טיעון פילוסופי ותיאולוגי שמטרתו להוכיח את קיומו של בורא לעולם באמצעות אנלוגיה. הטיעון טוען כי כשם ששעון מורכב לא יכול להיווצר מעצמו אלא מחייב שען שייצר אותו, כך גם העולם המורכב לא יכול היה להיווצר במקרה, אלא מחייב בורא שתכנן ויצר אותו. האם העולם יכול היה להיווצר מעצמו? הטיעון גורס כי אם מעולם לא ראינו שעון שנוצר ללא יוצר, הרי שגם העולם המורכב לא יכול היה ... עם השאלה של ראשית היקום? אם מקבלים את טיעון השען כתקף, אזי עולה השאלה: מי יצר את הבורא? אם לכל דבר יש יוצר, האם גם הבורא חייב להיות נברא? אם נאמר שהבורא קיים מעצמו ללא התחלה, מדוע שלא ניישם את אותו עיקרון גם על היקום עצמו ונאמר שהוא קיים תמיד ללא צורך בבריאה? מהי הבעיה המרכזית בטיעון השען? הבעיה ... תכנון מודע, וכן מהאפשרות שהיקום עצמו הוא יש נצחי שלא נוצר יש מאין. שאלת הבריאה והאם יש בורא היא שאלה פילוסופית מורכבת, ולמרות שטיעון השען מציע תשובה פשוטה, היא אינה בהכרח נכונה או מוכחת. האם יש אלוהים? מהו הטיעון הטלאולוגי? האם העולם ...
איך העולם נוצר מפיצוץ? האם יש אלוהים? הפרכת טיעון השעון והשען, טיעון השען והשעון, הטיעון הטלאולוגי, טיעון לקיום אלוהים, הוכחות לקיומו של אלוהים, הוכחות לקיומו של בורא עולם, הוכחות לקיום אלוהים
... העולם נוצר מפיצוץ? האם יש אלוהים? הפרכת טיעון השעון והשען, טיעון השען והשעון, הטיעון הטלאולוגי, טיעון לקיום אלוהים, הוכחות לקיומו של אלוהים, הוכחות לקיומו של בורא עולם, הוכחות לקיום אלוהים מהו טיעון השעון והשען? ההרצאה עוסקת בשאלה הפילוסופית המעמיקה האם העולם נוצר במקרה או אם יש בורא שיצר אותו. תחילתה בטיעון פילוסופי שנקרא הטיעון השעון והשען. הטיעון הזה נועד להוכיח את קיומו של אלוהים ... שמנהל את התהליך? התשובה כאן תלויה בגישה האינטואיטיבית שלנו, שהרי אנחנו נוטים להאמין שדברים מורכבים, כמו שעון, לא יכולים להיווצר מעצמם. האם ניתן להוכיח את קיומו של בורא עולם? לסיכום, אליעד כהן מציע ששאלת קיומו של בורא עולם אינה שאלה שתהיה לנו הוכחה מוחלטת עבורה. נותרת שאלת היגיון אינטואיטיבי: האם יותר הגיוני להניח שיש בורא שיצר את העולם, כמו שששעון נוצר על ידי אדם? או שמא כל תהליך יכול להתרחש מעצמו באופן אקראי, גם אם קשה לנו להבין זאת. מהו טיעון השעון והשען? האם העולם נוצר מעצמו? האם יש הוכחה לקיומו של בורא עולם? מהם הסיכויים שהשמים נוצרו מעצמם? מהו הטיעון הטלאולוגי? איך העולם נוצר מפיצוץ? האם יש אלוהים? ... פי היגיון אינטואיטיבי, התשובה תהיה שבדיוק כמו ששעון לא נוצר מעצמו, כך גם העולם לא נוצר מעצמו. מהו טיעון השעון והשען? האם העולם נוצר מעצמו? האם יש הוכחה לקיומו של בורא עולם? מהם הסיכויים שהשמים נוצרו מעצמם? מהו הטיעון הטלאולוגי? ...
אלוהים הוכחות, מי ברא את העולם - חלק 8 - מי ברא את אלוהים עצמו? יש אלוהים, אין אלוהים, מי ברא את אלוהים, הוכחות שאלוהים קיים, לחזור בתשובה
... קיים, לחזור בתשובה האם יש אלוהים? האם איך נברא העולם? מי ברא את העולם? מי ברא את אלוהים הבורא? בריאת העולם אלוהים ועוד. הנחה 1: לכל דבר שנברא יש בורא. הנחה 2: העולם נברא ואינו קיים מאז ומעולם. מסקנה: לעולם יש בורא שהוא אלוהים (ראה הפרכה כאן). טיעון: ... לא נברא. שאלה: האם ניתן להוכיח כי אף אחד לא ברא את אלוהים עצמו? תשובה: כן. כי חייב להיות בורא ראשון כלשהו ונקודת התחלה כלשהי לכל התהליך. אם נאמר שהבורא גם הוא נברא, הרי שגם עליו נשאל מי ברא אותו. כך שחייבים לעצור בנקודה כלשהי שהיא אלוהים שהוא הבורא הראשון. סוף טיעון. טיעון נגדי 1: ... הסבר: את קיומו של אלוהים הוכחנו באמצעות ההנחה כי כל דבר שקיים, הרי שהוא נברא. ולכל נברא יש בורא ואם כן, אז יש אלוהים שברא את העולם. אך ברגע שאנחנו אומרים שאלוהים הוא הבורא הראשון, דהיינו, שקיים בורא ראשון, ממילא זה עצמו מפר את הכלל שלכל דבר שקיים יש בורא, וממילא נשמטה הקרקע מתחת ההוכחה לקיומו של אלוהים עצמו. כי מאחר שהטיעון אומר כי לבורא אין בורא, ממילא זה אומר שלכלל שלכל דבר יש בורא, יש אצלו יוצא מן הכלל, וממילא אין הוכחה לכך שיש בורא. טיעון נגדי 2: אם נקבל את הכלל שלכל דבר יש בורא, הרי שיתכן כי גם לבורא עצמו יש בורא וגם לבורא של הבורא יש עוד בורא אחר שקדם לו וכן הלאה עד אין סוף. אין דרך להוכיח כי לבורא אין בורא אחר שקדם לו עד אין סוף. וממילא, אם נאמר שלכל בורא יש בורא אחר שקדם לו עד אין סוף, ממילא ערכו של בורא העולם ביחס לעולם הוא חסר משמעות בתוך רצף הבוראים האין סופי... כי גם הוא עצמו נברא ...
תחושת הבחירה החופשית, רצון חופשי, האם יש בחירה חופשית? מי ברא את העולם? מי ברא את הבורא? מי ברא את אלוהים? האם יש בורא לעולם? הוכחה שיש בחירה חופשית
תחושת הבחירה החופשית, רצון חופשי, האם יש בחירה חופשית? מי ברא את העולם? מי ברא את הבורא? מי ברא את אלוהים? האם יש בורא לעולם? הוכחה שיש בחירה חופשית
... הבחירה החופשית, רצון חופשי, האם יש בחירה חופשית? מי ברא את העולם? מי ברא את הבורא? מי ברא את אלוהים? האם יש בורא לעולם? הוכחה שיש בחירה חופשית האם יש לנו באמת בחירה חופשית? אליעד כהן מסביר לעומק את המושג בחירה חופשית, ואת התחושה ... כיצד מחשבות נוצרות, אנו מניחים בטעות שהן נוצרות מעצמן, ומייחסים להן בחירה חופשית. האם העולם מוכיח את קיומו של בורא? אליעד כהן מתמודד עם השאלה הפופולרית מי ברא את העולם?, ומסביר את הבעייתיות בהנחה שהעולם נברא על ידי בורא. הוא מביא את הטיעון המוכר שהציור מעיד על הצייר והשולחן על הנגר, ולכן העולם חייב להעיד על בורא. אליעד מסביר למה הטיעון הזה בעייתי מבחינה לוגית: אם כל דבר חייב שיהיה לו יוצר, אז גם ליוצר חייב להיות יוצר וכן הלאה עד ... להודות שאנו לא באמת יודעים מי יצר את המציאות הראשונה, או שמקבלים שהמציאות נוצרה מעצמה - מה שהופך את ההנחה של בורא לבלתי הכרחית. מה הקשר בין מודעות עצמית לבחירה חופשית? אליעד מתייחס לשאלת הזהות האישית והקשר שלה לבחירה חופשית. הוא מסביר ... מי ברא את העולם? מי יצר את אלוהים? האם הכל נקבע מראש? מהי מודעות עצמית? איך נוצרת מחשבה? מה מוכיח את קיום הבורא?
אחדות הבורא, שני אלוהים, יותר מאלוהים אחד, ריבוי אלוהות - האם ריבוי אלוהים אפשרי, בורא מוגבל, ריבוי אין סוף
אחדות הבורא, שני אלוהים, יותר מאלוהים אחד, ריבוי אלוהות - האם ריבוי אלוהים אפשרי, בורא מוגבל, ריבוי אין סוף
... הבורא, שני אלוהים, יותר מאלוהים אחד, ריבוי אלוהות - האם ריבוי אלוהים אפשרי, בורא מוגבל, ריבוי אין סוף האם יכול להיות שיש יותר מאלוהים אחד? אליעד כהן מתייחס לשאלה המרכזית והעמוקה האם ייתכן ריבוי אלוהים, יותר מאל אחד, או שחייב ... חייב להגיד שמצד האמת יש יותר מאלוהים אחד, ושאני אומר יותר מאלוהים אחד, אני מתכוון לשני היבטים: 1. שלכל בורא יש בורא עד אינסוף. 2. שיש הרבה בוראים שהם מקבילים, אחד לשני. בעניין שיש בורא לבורא עד אינסוף, זה עניין שלא נסביר אותו עכשיו. ולגבי הנושא שיש יותר מבורא אחד מקביל, הנושא הוא פשוט, כאשר מתבוננים, בסוף התהליך מבינים, שאפשרי המציאות ומחויב המציאות, הם אחד. ואז שמבנים שהם אחד בכלל, ממילא מבינים שאפשרי ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אלוהים - חלק 15 - רצון לקבל / רצון להשפיע, אצל הבורא / נבראים?!
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
סודות אלוהים - להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: בורא, מי ברא את העולם, מיהו אלוהים, האם אלוהים ברא את העולם, מי ברא את אלוהים, אלוהים, קיומו של בורא, האם יש אלוהים, מציאות הבורא, האם יש או אין אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה העולם קיים? למה יש רע בעולם? מי ברא את אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות מאושר? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? האם יש משמעות לחיים? האם באמת הכל לטובה? למה לא להתאבד? האם הכל אפשרי? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם ועוד...

הצלחה אלוהית וחיים טובים - הספר על: מציאות הבורא, בורא, איך להעריך את עצמך? איך לפרש חלומות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לקבל החלטות? איך לשפר את הזיכרון? איך לא להישחק בעבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשנות תכונות אופי? איך לשתול מחשבות? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם גירושין? איך לנהל את הזמן? איך למצוא זוגיות? איך לעשות יותר כסף? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור אהבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחנך ילדים? איך להצליח בזוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להאמין בעצמך ועוד...

שקט נפשי אמיתי ואלוהי - הספר על: קיומו של בורא, איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם עצבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? דיכאון? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? מועקות נפשיות וייאוש ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר God.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא הבורא, הכל על אלוהים, אלוקים בנושא בורא - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר God.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1289 שניות - עכשיו 23_08_2025 השעה 12:04:42 - wesi18