בתפיסות רבות אלוהים מוצג כאב והעולם / אדם מוצג כבן.
נקודת האמת של העניין הזה, היא שאב מייצג את השורש של הבן.
האב הוא השורש והסיבה של הבן. אם לא האב לא היה הבן.
אב ובן יכולים להיות מוגדרים ב 2 צורות שונות.
אפשרות 1 היא שהאב והבן הם 2 ישויות נפרדות זו מזו.
באפשרות 1 ניתן לומר כי בנקודה כלשהי בעבר הבן היה בתוך האב והיה חלק מהאב ממש, וכרגע הבן נמצא מחוץ לאב. באפשרות הזו הבן והאב הם שתי ישויות נפרדות.
יחד עם זאת קיימת גם אפשרות 2.
כאשר הבן עדיין לא נוצר, דהיינו, כאשר גופו של הבן עדיין נמצא בתוך גופו של האב. במקרה כזה האב וגם הבן הם ישות אחת ממש.
בכל אב יש אין סוף בנים פוטנציאלים. אך מצד שני כל הבנים שלו כולם, הם הוא ממש.
לפני שהבן נוצר ועזב את גוף האב, הבן גם היה קיים, אך ישותו עדיין הייתה אחת עם ישותו של האב.
האב והבן היו ישות אחת ממש.
גם במערכת היחסים שבין אלוהים לאדם / המציאות לעולם, גם כאן יש 2 נקודות מבט שונות.
מנקודת מבטו של האדם נדמה לו שיש גם הוא וגם המציאות. דהיינו, אב + בן כ 2 ישויות נפרדות.
מנקודת מבטה של המציאות, יש רק מציאות, דהיינו, הבן הוא בכלל חלק ממנה ממש והוא אינו ישות חיצונית ונפרדת ממנה.
יחד עם זאת, אם הבן מחפש את האמת האמיתית, דהיינו, מסתכל על המציאות כפי מה שהיא מסתכלת על עצמה, אז הוא מגלה שהבן והאב הם ישות אחת ממש.
הסבר:
כפי שכבר ביארתי אלוהים = המציאות עצמה, שהיא שורש העולם / מרחב המקום / ציר הזמן וכולי.
המקום והזמן והאדם שבתוכם, כולם נמצאים בתוך המחשבה של אלוהים / המציאות.
מצידו של הבן, נדמה לו שאביו רחוק ממנו.
מצידו של האדם שנמצא בתוך החלום, נדמה לו שהחולם את החלום הוא ישות אחרת נפרדת ממנו.
אך מצד האמת החיצונית, האב והבן הם ישות אחת. הבן בכלל נמצא בתוך האב והוא ישות אחת ממש עם האב.
מצד האב, או מנקודת מבט חיצונית, קיים אב, שנקודה אחת בתוכה אפשר לקרוא לה בן, אך זהו עדיין גם האב עצמו ממש.
מצד האמת האב והבן הם ישות אחת ממש.
כאשר אדם שנמצא בתוך חלום אומר "אני", הרי שה"אני" אמיתי שלו הוא זה שחולם את החלום.
כאשר אדם אומר "אני" ה"אני" האמיתי שלו הוא אלוהים עצמו ממש / המציאות עצמה ממש, שמהווה את כל העולם כולו וכולי.
מצד האמת האמיתית, כאשר האדם מבין שהוא עצמו זאת הישות שבתוכה גופו נמצא, דהיינו, המציאות עצמה שמהווה את הכל ושבתוכה נמצא המקום, במצב כזה האדם מבין שבעצם כל דבר זה הוא עצמו ממש.
כי מנקודת המבט של זה שחושב את החלום, מנקודת המבט שלו כל מה שנמצא בתוך החלום, זאת המהות שלו ממש.
כאשר האדם מבין שהוא עצמו ממש זה בכלל אלוהים שמהווה את העולם, ממילא האדם...
נקודת האמת של העניין הזה, היא שאב מייצג את השורש של הבן.
האב הוא השורש והסיבה של הבן. אם לא האב לא היה הבן.
אב ובן יכולים להיות מוגדרים ב 2 צורות שונות.
אפשרות 1 היא שהאב והבן הם 2 ישויות נפרדות זו מזו.
באפשרות 1 ניתן לומר כי בנקודה כלשהי בעבר הבן היה בתוך האב והיה חלק מהאב ממש, וכרגע הבן נמצא מחוץ לאב. באפשרות הזו הבן והאב הם שתי ישויות נפרדות.
יחד עם זאת קיימת גם אפשרות 2.
כאשר הבן עדיין לא נוצר, דהיינו, כאשר גופו של הבן עדיין נמצא בתוך גופו של האב. במקרה כזה האב וגם הבן הם ישות אחת ממש.
בכל אב יש אין סוף בנים פוטנציאלים. אך מצד שני כל הבנים שלו כולם, הם הוא ממש.
לפני שהבן נוצר ועזב את גוף האב, הבן גם היה קיים, אך ישותו עדיין הייתה אחת עם ישותו של האב.
האב והבן היו ישות אחת ממש.
גם במערכת היחסים שבין אלוהים לאדם / המציאות לעולם, גם כאן יש 2 נקודות מבט שונות.
מנקודת מבטו של האדם נדמה לו שיש גם הוא וגם המציאות. דהיינו, אב + בן כ 2 ישויות נפרדות.
מנקודת מבטה של המציאות, יש רק מציאות, דהיינו, הבן הוא בכלל חלק ממנה ממש והוא אינו ישות חיצונית ונפרדת ממנה.
יחד עם זאת, אם הבן מחפש את האמת האמיתית, דהיינו, מסתכל על המציאות כפי מה שהיא מסתכלת על עצמה, אז הוא מגלה שהבן והאב הם ישות אחת ממש.
הסבר:
כפי שכבר ביארתי אלוהים = המציאות עצמה, שהיא שורש העולם / מרחב המקום / ציר הזמן וכולי.
המקום והזמן והאדם שבתוכם, כולם נמצאים בתוך המחשבה של אלוהים / המציאות.
מצידו של הבן, נדמה לו שאביו רחוק ממנו.
מצידו של האדם שנמצא בתוך החלום, נדמה לו שהחולם את החלום הוא ישות אחרת נפרדת ממנו.
אך מצד האמת החיצונית, האב והבן הם ישות אחת. הבן בכלל נמצא בתוך האב והוא ישות אחת ממש עם האב.
מצד האב, או מנקודת מבט חיצונית, קיים אב, שנקודה אחת בתוכה אפשר לקרוא לה בן, אך זהו עדיין גם האב עצמו ממש.
מצד האמת האב והבן הם ישות אחת ממש.
כאשר אדם שנמצא בתוך חלום אומר "אני", הרי שה"אני" אמיתי שלו הוא זה שחולם את החלום.
כאשר אדם אומר "אני" ה"אני" האמיתי שלו הוא אלוהים עצמו ממש / המציאות עצמה ממש, שמהווה את כל העולם כולו וכולי.
מצד האמת האמיתית, כאשר האדם מבין שהוא עצמו זאת הישות שבתוכה גופו נמצא, דהיינו, המציאות עצמה שמהווה את הכל ושבתוכה נמצא המקום, במצב כזה האדם מבין שבעצם כל דבר זה הוא עצמו ממש.
כי מנקודת המבט של זה שחושב את החלום, מנקודת המבט שלו כל מה שנמצא בתוך החלום, זאת המהות שלו ממש.
כאשר האדם מבין שהוא עצמו ממש זה בכלל אלוהים שמהווה את העולם, ממילא האדם...