שם | |
סיסמא |
🔻 | 🔺9 תגובות פורסמו: |
ניתן להבין מספר דברים מההרצאה, כל דבר אקראי, כל דבר הקיים במציאות הוא הרצון של עצמו.
ולבני האדם המחפשים לצאת לחופשי מכל ההגדרות והתבניות, קודם כל להבין, שלא באמת הם כנפרד בוחרים, על כן אין את מי להאשים.
ואף על פי כן, מי שיבין את מהותו האמיתית, יבין שהוא בוחר את כל מה שקורה, בעצם זה שהוא בוחר לרצות את המציאות כפי מה שהיא ממש, זה לא מקבל כקורבן את מה שקורה, אלא רוצה בעצמו את כל הקורה.
כשאני אומרת יבין את מהותו האמיתית, גם אז לא ברור למה אחד מבין, ואחר לא מבין, האם זה גם אקראי? כנראה שהתשובה היא אקראי או סיבתי אחד הם ממש, ויש להבין! זה פשוט אבסורד (-:
"אם היו יודעים את כל הנמנעים והחסרונות של הדבר, היו יודעים את מהותו, למרות שלא ראו אותו מעולם"... רבי נחמן ברסלב