שם | |
סיסמא |
אני דווקא מסכים איתך בכל מה שקשור לדת ולכל העניין הזה
אבל למה אתה מתכוון בכך שאתה לוקח את אברהם ועושה אותו למשהו שהוא לא?
כיצד אתה יכול לשפוט מישהו שאתה בעצמך אפילו לא מכיר.. אני לא מכיר אותו ואני לא יודע מהעבר לו בראש, מה זה עושה אותך?
האם אתה יודע מה היה הראש של אברהם? או מה שהוא חשב? ואם לא כתוב שהוא שבר פסלים אז למה סתם להוסיף דברים? הרי אחרי הכל מה שכתוב זה מה שאנחנו עושים ולא מה שלא כתוב..
אתה בתור אדם פילוסוף אמור לדעת את העומק של המחשבה האנושית כלפי אלוהים, והמחשבה הרוחנית כאחד, מוסר ודרך מוסר הינם רק מהבורא, הם לא מגיעים ממחשבה טובה.
ואני אביא לך דוגמא
בעולם שלנו יש 2 סוגים של אנשים
סוג אחד ייסע ברכב יפגע בבחורה שחצתה את המעבר חציה, היא תדמם על הרצפה, ומה יעשה הבחור באותו? הוא יברח
והסוג השני הוא מהסוג שיעצור את הרכב וישים את עצמו במצב של אוקיי אני אשם אני אקח באחריות.. מזמין אמבולנס משטרה ומה שצריך.
אבל אתה בדרך כלל לא תראה אדם שפוגע בבחורה ובזמן שהוא בורח הוא מתקשר להגיד שמישהו אחר פגע בזקנה כי זה כבר מבטל את המחשבה שלו על בריחה..
העולם הוא לא סביב האמת שלך, העולם הוא סביב מה שנתן לנו אלוהים וזה מוסר ומצפון, ותאמין לי שאם ייצא לך לחקור כמה שתרצה, בסוף אתה תוכל להגיע לאמת..
או שכמו שאמר קהלת (שאני מאוד ממליץ לך לקרוא אותו ולהבין את מה שהוא עבר) הכל הבל תחת השמש יראה יהוה ישתבח
חבל מאוד שאתה משתמש במה שיש לך בשביל לצאת כנגד אלוהים או כנגד דברים שאתה אישית לא מכיר, איך אתה יכול להביא את הנקודה הזאת של חקר המקרא מתי שאתה חוקר את זה מזווית אתיאיסטית?
מה זאת אומרת אלוהים לא קיים?
אז מי מדבר אל אברהם כל הזמן שכתוב
וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל - אַבְרָם, לֶךְ - לְךָ מֵאַרְצְךָ וּמִמּוֹלַדְתְּךָ וּמִבֵּית אָבִיךָ, אֶל - הָאָרֶץ, אֲשֶׁר אַרְאֶךָּ. וְאֶעֶשְׂךָ, לְגוֹי גָּדוֹל, וַאֲבָרֶכְךָ, וַאֲגַדְּלָה שְׁמֶךָ; וֶהְיֵה, בְּרָכָה. ג וַאֲבָרְכָה, מְבָרְכֶיךָ, וּמְקַלֶּלְךָ, אָאֹר; וְנִבְרְכוּ בְךָ, כֹּל מִשְׁפְּחֹת הָאֲדָמָה.
ולמה אותו קול נותן הבטחות?
ויותר מזה למה אברהם מקשיב לקול הזה ומאמין (בוטח) במה שהוא שומע אם הוא אטאיסת?
וַיֵּלֶךְ אַבְרָם, כַּאֲשֶׁר דִּבֶּר אֵלָיו יְהוָה, וַיֵּלֶךְ אִתּוֹ, לוֹט; וְאַבְרָם, בֶּן - חָמֵשׁ שָׁנִים וְשִׁבְעִים שָׁנָה, בְּצֵאתוֹ, מֵחָרָן. וַיִּקַּח אַבְרָם אֶת - שָׂרַי אִשְׁתּוֹ וְאֶת - לוֹט בֶּן - אָחִיו, וְאֶת - כָּל - רְכוּשָׁם אֲשֶׁר רָכָשׁוּ, וְאֶת - הַנֶּפֶשׁ, אֲשֶׁר - עָשׂוּ בְחָרָן; וַיֵּצְאוּ, לָלֶכֶת אַרְצָה כְּנַעַן, וַיָּבֹאוּ, אַרְצָה כְּנָעַן.
אני באמת חושב שלפני שאתה יוצא נגד דברים אתה צריך באמת לחפש ולראות מי הוא אלוהים ולמה יש אנשים שמעדיפים ללכת אחרי מה שהוא אומר ולא להאמין או לבטוח בבשר (בעצמם)
שלום לך אדון אליעד כהן
אני שמח שהחלטת לשים מעיינך באברהם, ממש יפה שאתה מתעניין במה שכתוב עליו..
אבל אני חייב לציין כמה דברים שאתה ממש פסחת עליהם ברמה מאוד גדולה.
קודם כל אני אגיד שאני לא בחור דתי ולא חוקר חקר המקרא, אני יהודי משיחי וממעייני הוא התנך מעיסוקי הוא דבר אלוהים שנמצא בתנך.
אני חייב לשאול שאל, מהיכן אתה מוציא את הקשר שאברהם היה עובד אלילים? או שבכלל אביו תרח היה עובד אלילים?
אני באמת אשמח לדעת למה ואיך ומאיפה ראית את זה?
ש מדרשים שאולי רק אני רוצה להדגיש את זה ספר התנך נכתב המון לפני התורה שבעל פה, אז כל מה שאנחנו רואים שם הוא לא תמיד אמת במובן המילה האמיתית, רוב הדברים הינם רק דברי דרש ללימוד או לכל דבר אחר כגון אגדה, ובכלל אני אישית לא רואה את דברי התורה שבעל פה כאממת מפני שמי יודע מה היה קורה בתקופה של אברהם
אברהם ואביו תרח מופיעים פעם ראשונה בספר בראשית פרק יא
וַיְחִי - תֶרַח, שִׁבְעִים שָׁנָה; וַיּוֹלֶד, אֶת - אַבְרָם, אֶת - נָחוֹר, וְאֶת - הָרָן
בפרק יב אנחנו רואים שכבר אלוהים קורא לאברהם צאת ממקום אביב ומשפחתו למקום אשר הוא יראה לו
וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל - אַבְרָם, לֶךְ - לְךָ מֵאַרְצְךָ וּמִמּוֹלַדְתְּךָ וּמִבֵּית אָבִיךָ, אֶל - הָאָרֶץ, אֲשֶׁר
ממליץ לך לקרוא את כל הפרק ולמצוא לי היכן כתוב בתנך ולא בספרות חיצונית שתרח אביו היה עובד אלילים או שבכלל אברהם היה כזה..
כי אם זה ככה ואתה לא יכול למצוא את זה (בתנך) דבריך הם רק הבל..