... - חלק 15 - רצון לקבל / רצון להשפיע, אצל
הבורא / נבראים?! טיעון:
לבורא (אלוהים) יש אך ורק "רצון להשפיע" לנברא יש גם "רצון להשפיע" + "רצון לקבל" ... הנברא הופך את ה"רצון שלו לקבל" ל"רצון להשפיע". אז נוצרת השתוות עם
הבורא = גאולה אישית. סוף טיעון. הפרכה: גם
לבורא יש רצון לקבל. הוכחה: בריאת העולם. מאחר
שהבורא רצה לברוא את העולם, הרי שבריאת העולם נתנה
לבורא נחת רוח ומילוי רצון. וא"כ גם
לבורא יש רצון לקבל. אם לא היה
לבורא רצון לקבל, הרי שהוא לא היה בעל רצון כלשהו וממילא הוא לא היה
בורא את הבריאה. נחדד: אין רצון להשפיע ללא רצון לקבל! כל רצון ולא משנה כיצד הוא ... ורצון לקבל סיפוק כלשהו משינוי מציאות כלשהי. שאלה: כיצד ניתן לומר כי
לבורא יש רצון לקבל, הרי הנברא לעולם אינו יכול לתת דבר
לבורא, משום
שהבורא הוא בעצם זה שנותן לעצמו את הדבר באמצעות הנברא. וא"כ כיצד ניתן לומר שיש
לבורא רצון לקבל מהנברא? קיימות מספר תשובות אפשריות: 1 - גם אם נאמר כי
הבורא אינו יכול לקבל הטבה מהנברא, הרי שעדיין זה לא מונע ממנו להיות בעל רצון לקבל. קיימת האפשרות כי הרצון לקבל של
הבורא, אכן אינו מתמלא לעולם משום שהוא אינו יכול לקבל הטבה מהנבראים, אך זה לא מונע אותו מלהיות בעל רצון לקבל. נחדד: זה
שהבורא אינו יכול למלא את רצונו, זה לא אומר שאין לו רצון כזה. 2 - נכון יותר לומר כי הרצון לקבל של
הבורא הוא אינו מהנבראים עצמם, אלא מתהליך הבריאה עצמה. ז"א יש לשים לב לכך שההוכחה לכך
שלבורא יש רצון לקבל, נובעת מכך שהוא ברא את הבריאה ולאו דווקא ממשהו כלשהו שקשור ... עדיין זהו רצון לקבל. 3 - בנוסף יש לשים לב לכך, כי לפי הלוגיקה
שהבורא אינו יכול לקבל הטבה מאת הנבראים, כי בכל מקרה הוא זה שצריך לתת את ההטבה לעצמו ... וכמובן שקיימת גם בעיה חמורה יותר, והיא שהרצון להשפיע יוצר את ההכרח
שהבורא יגרום לנברא להרגיש חסר ורע כלשהו, כדי שהוא יוכל להשפיע לו הטבה. וזה כמובן דבר ... הוא מטופש לחלוטין ואין כאן שום רצון להשפיע אמיתי, משום שכדי להשפיע
הבורא ראשית כל צריך לברוא נברא עם חסר כלשהו, כדי שהוא יוכל להשפיע לו. כך שמצד האמת כל הרעיון של הרצון להשפיע הוא מטופש, כי מצד אחד
הבורא גורם לאדם לסבול ומצד שני הוא כביכול מרחם עליו ומספק לו הטבה כלשהי. זאת כמובן שטות מוחלטת. ובכל מקרה כנ"ל, כל טיעון שגורם לכך
שהבורא אינו יכול לקבל הטבה מהנברא, הרי שהוא גם יכול לשמש לכך
שהבורא אינו יכול להיטיב לנברא. לסיכום: תהליך הבריאה על ידי
הבורא, מבטא רצון כלשהו של
הבורא, שהוא לעולם יהיה רצון לקבל הטבה כלשהי בעת מילוי הרצון, גם אם ההטבה אינה מגיעה ... מהנברא. הערה נוספת: גם הלוגיקה כי התכלית היא להגיע להשתוות צורה עם
הבורא, גם היא אינה נכונה. יתכן כי אדרבה, התכלית היא לבטל את הרצון להשפיע ולהישאר רק ... האדם הוא אך ורק להשפיע וכי אין לאדם רצון לקבל. ז"א אם אפשר לומר כי
לבורא אין רצון לקבל, הרי שגם אין דרך להוכיח כי לאדם יש רצון לקבל. יותר מכך: , אפשר גם לומר בדיוק את ההפך והוא: כי
לבורא יש רצון לקבל בלבד, כי הוא אינו יכול לתת לאף אחד שום דבר באמת, כי הכל זה הוא, וגם כדי לתת הוא צריך לברוא חסר, וזו כמובן אינה נתינה כנ"ל. וא"כ
לבורא יש רק רצון לקבל, גם אם הוא אינו מסוגל למלא את רצונו. אך לנברא יש גם רצון ...