... לא עושה שום דבר אף פעם כי אין אצלו זמן ומקום. כי כשהכל אחד, מה שייך בכלל בחירה? בפרספקטיבה האמיתית, אין בכלל אלוהים ועולם, אלוהים לא
ברא את העולם, העולם לא קיים, או שאלוהים לא קיים, בכל מקרה אין שניים, רק אחד. או שאלוהים לא
ברא את העולם, ויש רק אלוהים, או שאין אלוהים ויש רק עולם. בכל מקרה, יש רק ישות אחת. אבך אנחנו כרגע נדבר מהפרספקטיבה שבה אלוהים כן
ברא את העולם, נניח לצורך העניין שאלוהים כן
ברא את העולם, ויש אלוהים ועולם, ונשאל שאלה: האם אלוהים בחר
לברא את העולם? לכאורה כן, ברור, הרי הוא בחר לברא אותו והיה יכול לא ... שאומרים שאלוהים אינסופי ועם יכולת בלתי מוגבלת. אולי הוא מוגבל לעשות רק את מה שהוא עושה? אולי?!! בכל מקרה הנושא פשוט., נניח שיש מישהו
שברא את העולם, אז הוא לא אלוהים האמיתי כי יש אלוהים ועולם, ואז יש מישהו לפניו. ונניח שרצה
לברא את העולם וברא אותו, צריך לזכור שבריאת העולם האמיתית לא התרחשה ... היש, ברגע יצירת העולם שלנו. אלא ברגע בריאתו של הרצון של הבורא! ברגע שהבורא רצה משהו, זה עצמו בריאת העולם, ז"א גם אם הבורא היה רוצה לא
לברא את העולם, זה היה כבר כמו בריאת העולם, עצם הרצון זה כבר בריאת ... של זה שרצה לצמצם אותו? כל התהליכים בעצם מתחילים בהעדר בחירה, כי עדיין אין רצון, והרצון הראשון לא יכול להיווצר מרצון קודם, ואם הרצון של
לברא את העולם נוצר מעצמו, אז מה שייך להגיד שהבורא בחר
לברא את העולם אם הבורא בכלל לא רצה
לברא את העולם. כיוצא בזה בבני אדם, אף אחד לא מתווכח עם זה שיש לבני ... מה נגיד? לא, הוא לא יצר את הרצון של עצמו, הרצון הראשון של אלוהים, נוצר מכלום! בסדר, זה אלוהים! הדבר היחיד שהיה קיים לפני שאלוהים רצה
לברא את העולם, הדבר היחיד לפני כן, זה רק אלוהים! ז"א שאם יש רצון ... לא עושה שום דבר אף פעם כי אין אצלו זמן ומקום. כי כשהכל אחד, מה שייך בכלל בחירה? בפרספקטיבה האמיתית, אין בכלל אלוהים ועולם, אלוהים לא
ברא את העולם, העולם לא קיים, או שאלוהים לא קיים, בכל מקרה אין שניים, רק אחד. או שאלוהים לא
ברא את העולם, ויש רק אלוהים, או שאין אלוהים ויש רק עולם. בכל מקרה, יש רק ישות אחת. אבך אנחנו כרגע נדבר מהפרספקטיבה שבה אלוהים כן
ברא את העולם, נניח לצורך העניין שאלוהים כן
ברא את העולם, ויש אלוהים ועולם, ונשאל שאלה: האם אלוהים בחר
לברא את העולם? לכאורה כן, ברור, הרי הוא בחר לברא אותו והיה יכול לא ... שאומרים שאלוהים אינסופי ועם יכולת בלתי מוגבלת. אולי הוא מוגבל לעשות רק את מה שהוא עושה? אולי?!! בכל מקרה הנושא פשוט., נניח שיש מישהו
שברא את העולם, אז הוא לא אלוהים האמיתי כי יש אלוהים ועולם, ואז יש מישהו לפניו. ונניח שרצה
לברא את העולם וברא אותו, צריך לזכור שבריאת העולם האמיתית לא התרחשה ... היש, ברגע יצירת העולם שלנו. אלא ברגע בריאתו של הרצון של הבורא! ברגע שהבורא רצה משהו, זה עצמו בריאת העולם, ז"א גם אם הבורא היה רוצה לא
לברא את העולם, זה היה כבר כמו בריאת העולם, עצם הרצון זה כבר בריאת ... של זה שרצה לצמצם אותו? כל התהליכים בעצם מתחילים בהעדר בחירה, כי עדיין אין רצון, והרצון הראשון לא יכול להיווצר מרצון קודם, ואם הרצון של
לברא את העולם נוצר מעצמו, אז מה שייך להגיד שהבורא בחר
לברא את העולם אם הבורא בכלל לא רצה
לברא את העולם. כיוצא בזה בבני אדם, אף אחד לא מתווכח עם זה שיש לבני ... מה נגיד? לא, הוא לא יצר את הרצון של עצמו, הרצון הראשון של אלוהים, נוצר מכלום! בסדר, זה אלוהים! הדבר היחיד שהיה קיים לפני שאלוהים רצה
לברא את העולם, הדבר היחיד לפני כן, זה רק אלוהים! ז"א שאם יש רצון ...